Her kan du se hvilke aktiviteter der sker i Finderup Jagtforening.
Hent samlet aktivitetsprogram her: Aktivitetsprogram for 2023
Rågejagt:
Foregår i Viborg Kommune. Rågejagterne afholdes på hverdage og enkelte lørdage. Der skydes kun med salonriffel. Ammunition udleveres.
Man kan kun deltage, hvis man har deltaget i indskydning af salonriffel.
(Se Indskydning af salonriffel under Aktiviteter for 2023)
Kommunejagter:
Foregår i Kommunens plantager på hverdage. Interesserede kan henvende sig til Knud Callesen på e-mail: kcal@os.dk inden 1. oktober 2023.
NB: Vi har kun få pladser
Benyt dig af dette gode tilbud om at gå på jagt i kommunens plantager
Jagt i Findskoven:
Et konsortium under Finderup Jagtforening har jagten i Findskoven. Der er af og til mulighed for at indtræde i konsortiet. Interesserede kan rette henvendelse til: Aksel Kolding på tlf.: 8663 8371 / 2986 5910
Kend dit haglgevær - bliv en bedre skytte:
Finderup Jagtforening har indkøbt et Shotcam. Dette kamera kan monteres på dit haglgevær (OU), og du kan få et perfekt skudbillede af due/haglsværm. Kontakt et medlem af skydeudvalget for at høre nærmere og evt. aftale tid til at prøve.
Udløber: 01-02-2024 14:35
Klargøring af flugtskydningsbanen på Finderupvej 67.
Udløber: 01-07-2023 17:31
Viborg Jægernes Fællesudvalg afholder skydning for alle på skydebanen i Kistrup.
Foreningen betaler tilmeldingsgebyr - medbring selv ammunition.
Udløber: 17-06-2023 18:01Venskabsskydning med Sparkær/Mønsted i Finderup.
Udløber: 18-06-2023 18:17Pokalskydning for foreningens medlemmer på flugtskydningsbanen.
Udløber: 18-06-2023 18:03Firkantskydning på skydebanen i Thorning.
Vi aftaler nærmere ved træningsskydning på skydebanen.
Vi har hjortebanen på Vesthimmerlands Skydecenter, Lille Torupvej 1, Ulbjerg, hvor vi kan øve skydning til løbende vildt.
Fra kl. 18.00 - 21.00
Der er mulighed for vildsvineskive på 50 m. og hjorteskive på 100 m. Der kan vælges 3 hastigheder.
En rigtig god træning for riffelskytter der vil skyde på løbende vildt.
Tag rigeligt med ammunition med, der er mange fristelser 😊
Pris kr. 100,-,
Ingen tilmelding – mød op på banen og tag en kollega med.
Vi afholder en skydning om 2 pokaler på skydebanen i Karup. Start kl. 9.00.
1. Den sædvanlige sporting pokal. (Der skydes max tre tællende runder)
2. En ny pokal som er en kombination af jagtskydning, jægertrap og sporting.
Pokalen kaldes Kims mindepokal til minde om Kim Kjellerup.
Summen af de tre skydninger danner resultatet til denne pokal.
Skydningerne foregår på følgende måde:
1. Alle starter på sportingbanen - her skydes en serie på 25 duer. (Dette resultat gælder som første delresultat til Kims mindepokal,
samt første resultat til vores oprindelige sportingpokal)
2. Herefter fortsættes på jægertrap - her skydes til en 25 duers serie. (Dette resultat gælder som anden delresultat til Kims mindepokal)
3. Sidste skydning er på på jagtbanen - der skydes en 24 duers serie (1-2-1-2). (Dette resultat gælder som tredje delresultat til Kims mindepokal)
Skytten med den højeste sum får navnet på pokalen og et højt hurra!
Herefter kan interesserede skyde flere runder som gælder til den oprindelige sportingpokal - dog max 3 gældende runder i alt.
Vi starter med kaffe og rundstykker kl. 9.00
Omkring middagstid tændes grillen og der serveres frikadeller og kartoffelsalat med det hele.
Udløber: 30-08-2023 18:23Finderup Jagtforening holder 90 års jubilæum for alle medlemmer med følge i Finderup Kulturhus.
Der serveres helstegt gris med stort salatbord m.m.
Pris: 100,- kr. pr. person.
Der kan købes øl/vand/vin ad libitum.
Tilmelding til bkhorum@gmail.com eller på telefon 30745444.
Tilmelding senest den 15. august.
Finderup Jagtforening
Generalforsamling torsdag d. 25. jan. 2024 kl. 19.30
Generalforsamling - igen i år hos JAFI. Lundborgvej 2 A, Viborg.
Dørene åbnes kl. 18.30, så der er mulighed for at gøre en god handel inden
generalforsamlingen starter.
Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 3 uger før.
Dagsorden
1. Valg af dirigent
2. Aflæggelse af beretning om foreningens virke siden sidste ordinære generalforsamling.
3. Fremlæggelse af det af revisorerne gennemgåede årsregnskab til godkendelse
4. Indkomne forslag.
5. Fastlæggelse af kontingent.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
7. Valg af suppleanter.
8. Valg af to revisorer og to revisorsuppleanter.
9. Eventuelt.